Kirjavuosi 2019

Nyt se on täytetty. Olen lukenut Herran vuonna 2019 sata kirjaa, aina sarjakuvista koulukirjoihin ja historiallisesta fiktiosta fantasiaan. Lukeminen sujui mukavasti omalla painollaan, eikä kiirekään tullut. Ensi vuonna todennäköisesti otan lukemisen kanssa vähän rennommin, mutta ainakin voin sanoa, että olen kerran elämässäni lukenut vuoden aikana sata kirjaa.



Kerrataanpa hieman lukuvuotta niin puhtaiden mielipiteiden kuin tilastojenkin valossa:

Vuoden ensimmäinen kirja: Minä näen sinut - Clare MacIntosh
Vuoden viimeinen kirja: Hobitti - J.R.R. Tolkien
Vuoden lyhin kirja: The Crown Epilogue - Kiera Cass
Vuoden pisin kirja: Harry Potter ja Feeniksin kilta - J.K. Rowling

Vuoden paras kirja: Puddin' - Julie Murphy
Vuoden huonoin kirja: Tyttö ja jalopeura - Taina Parikka

Sarjakuvia: 13
Runokirjoja: 1
Näytelmiä: 2
Äänikirjoja: 3,5 (kuuntelin kolme kokonaan ja puoliksi yhden, jonka luin loppuun tavallisena kirjana)
Uudelleenluettuja: 20
Englanniksi luettu: 8




Kirjaisaa loppuvuotta ja lukuisaa uuttavuotta 2020!

PS. Tästä linkistä voit lukea minun koko My Year in Books 2019 -selonteon Goodreadsista. Jostain syystä Goodreads nikottelee ja välillä sivu näyttää minun lukeneen 99 tai 101 kirjaa.


Kommentit